Welcome

BuLi PuNyE PaSaL

Sabtu, 23 Januari 2010

Alam

Indahnya alam, magisnya ciptaan, peliknya kejadian. Sesuatu yang kita tahu tapi kita tak pernah paham. Betulkan? Aku melihat, aku menikmati, aku merasai, aku mendengar, aku menghidu, aku mengalami. Aku tahu. Is there have any opturnity? we dont realize it. 
Cantik, Indah, Menarik, Baik, Menawan.
Buruk, Hodoh, Jijik, Jahat, Busuk.
Kalaulah.........
Apa yang kita nampak? Apa yang kita tahu?
Menghembus nafas selagi mampu aku menghirupnya. Apa penghujungnya? Let it go by the flow. Believe in faith. Selagi kita masih sempat. Menarik! Berapa lama aku mampu bertahan? Kita takkan tahu apa yang akan datang, yang kita boleh buat rancang. Kita takkan tahu kalau kita tak ambil tahu. Persoalannya...... Abistu?
Aku perhatikan. Sesuatu yang biasa aku tengok. Tapi kenapa aku masih perhatikan? Tak sampai akal fikiran aku untuk masuk ke tahap pemikiran sebegitu. Aku berani? Apa yang aku mampu buat dengan kudrat yang dianugerahkan ini? Penat. Terpaksa atau rela? Aku sanggup tunggu. Walaupun menunggu itu adalah satu keperitan dalam hidup.Jadi apakah ia? Terpaksa atau rela?
Dont want much, I just have everything. I want it as long as its free. Try to grab an opturnity. Tell me about that. Live your life! What goes arround is comes all the way back arround. How far away? until the end of time. Till we dead and gone. What a beatiful lie. We must move along. Dont want give you hell. Dont shut this things! Thats all. -buli-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan